021-65162238 - 09127679950

تولید کننده انواع لوازم جانبی عینک (اسپری ، جلد ، بند ، دستمال ،هارد و ... )

نحوه تمیز کردن شیشه عینک

نحوه تمیز کردن عینک

نحوه تمیز کردن شیشه عینک می تواند تاثیر زیاد و قابل توجهی در از بین بردن خط و خش و آلودگی از روی لنزهای عینک های آفتابی و طبی داشته باشد. کثیف بودن شیشه عینک یا خط و خش افتادن بر روی آن به صورت خودکار باعث کاهش دید و اذیت و آزار استفاده کنند گان از انواع عینک می شود.

عوامل موثر در ایجاد ناهنجاری بر روی  انواع عینک به دو بخش آلودگی یا گرد و غبار و خط و خش تقسیم می شود. هرچند تمیز کردن گرد و غبار و آلودگی از روی عینک کاری آسانی بوده و با روش های مختلف انجام می شود اما برطرف کردن خط و خش ممکن است به آسانی تمیز کردن عینک از آلودگی و گردوغبار نباشد و فرد استفاده کننده را به دلیل کاهش دید  و زیبایی ظاهری عینک مجبور به تعویض لنزهای آن نماید.

 

برای تمیز کردن لنزهای عینک از آلودگی و گرد و غبار چه باید کرد؟

برای تمیز کردن لنزهای انواع عینک آفتابی و طبی از آلودگی و گرد و غبار ابتدا قبل از تمیز کردن عینک، باید دست های خود را  با آب و انواع مواد شوینده، شستشو نمود تا  از هرگونه جرم، چربی و آلودگی پاکسازی شود و در هنگام تمیز کردن عینک این آلودگی ها از سطح دستها به لنز یا قاب عینک منتقل نشود.

سپس در ادامه برای پاک کردن گرد و غبار و انواع آلودگی از سطح عینک ابتدا باید آن را با آب ولرم شستشو نمود. پس از شستشوی عینک با آب ولرم، قسمت های مختلف آن با مقدار بسیار کمی از مایع دستشویی یا ظرفشویی بدون استفاده از انواع نرم کننده یا لوسیون آغشته و تمیز شود.

سپس در ادامه پس از شستشوی لنز ها و فریم عینک با مایع ظرفشویی، بخش های مختلف آن بخصوص شیشه ها با آب ولرم شستشو گردد تا مایع ظرفشویی به طور کامل از سطح آن پاک شود، پس از شستشوی عینک به منظور جلوگیری از افتادن لک یا خط و خش بر  روی  شیشه های آن، از حوله های نخی یا انواع دستمال های عینک برای خشک کردن آن استفاده  گردد.

 

برای جلوگیری از  خط و خش افتادن بر روی عینک چگونه باید آن را تمیز نمود؟

برای جلوگیری از خط و خش افتادن بر روی عینک باید برای تمیز کردن لنزهای آن از انواع پارچه های نرم و مخصوص تمیزکاری شیشه عینک استفاده شود.

معمولاً پرز و غبار ها به مواد بکار رفته در پارچه های  با بافت پلاستیکی می چسبد به شکلی که مالیدن این گونه پارچه ها بر روی شیشه عینک برای تمیز کردن گرد و غبار یا آلودگی از سطح آن باعث خط و خش افتادن بر روی شیشه عینک می شود. بنابراین از پاک کردن شیشه عینک حتی الا مکان با هرگونه پارچه ای باید خودداری شود.

همچنین استفاده از انواع پارچه های معمولی مانند پیراهن، دستمال کاغذی مرطوب، حوله و دستمال توالت برای تمیز کردن سطح شیشه یا لنز عینک ممکن است باعث ایجاد خط و خش بر روی لنزهای آن شود‌.

لازم به ذکر است که برای تمیز کردن سطح لنز انواع عینک های آفتابی یا طبی نباید از انواع پاک کننده ها مثل شیشه پاک کن ها استفاده شود چون استفاده از این مواد باعث آسیب رسیدن لایه سطحی عینک ها و ضعیف شدن آنها می شود.

همچنین  تمیز کردن شیشه عینک با استفاده از دستمال های معمولی، گوشه لباس و تیشرت علاوه بر آنکه به طور کامل باعث تمیز و براق شدن شیشه های عینک نمی شود یکی از عوامل اصلی ایجاد خط و خش بر روی سطح لنز عینک می باشد به شکلی که در طولانی مدت ممکن است باعث غیر قابل استفاده شدن لنزهای عینک شود.

بطور کلی بکارگیری انواع دستمال کاغذی، دستمال سفره، دستمال توالت و هر نوع دستمالی که از جنس کاغذ باشد می تواند باعث آسیب رسیدن به لنز های عینک و ایجاد خط و خش بر روی آنها شود.

تمیز کردن شیشه عینک
جلوکیری از خش

 

برای تمیزکردن شیشه عینک با کیفیت باید به چه نکاتی توجه شود؟

برای تمیز کردن شیشه عینک از انواع آلودگی مثل گرد و غبار  و لکه، بهتر است مقداری محلول پاک کننده به هر دو طرف لنزهای عینک اسپری شود سپس از پارچه های مناسب، دستمال عینک یا انواع پارچه میکروفایبر برای تمیزکاری عینک استفاده گردد.

اگر از مایع ظرفشویی و آب روان برای تمیزکاری لنزهای عینک استفاده می شود حتی المقدور ابتدا  از یک قطره مایع ظرفشویی یا دستشویی برای آغشته کردن لنزهای عینک استفاده شود سپس در ادامه پس از تمیز کردن شیشه عینک با مواد شوینده، سطح لنز ها یا شیشه های  آن به خوبی با آب تمیز و آبکشی گردد.

در نهایت قطرات آب باقیمانده بر روی شیشه عینک با دستمال مناسب و بدون پرز خشک شود. پس از تمیز کردن شیشه عینک با آب برای خشک شدن زودتر عینک بهتر است که با تکان دادن عینک، رطوبت اضافی سطح آن گرفته شود تا شرایط خشک کردن عینک راحت تر گردد.

اگر عدسی ها یا شیشه های عینک خیلی کثیف باشد یا مواد چسبناک و لکه بر روی آن افتاده باشد بهتر است از اسپری عینک مخصوص برای برطرف کردن آلودگی های سطح آن ها استفاده شود به این معنا که پس از اسپری شدن مواد تمیز کننده بر روی سطح عینک از دستمال مناسب برای پاک کردن سطح آن استفاده گردد.

همچنین وقتی از انواع عطر و ادکلن، تافت و غیره استفاده می شود بهتر است عینک از روی چشم ها برداشته شود چون آغشته شدن شیشه های عینک با این مواد علاوه بر آنکه باعث کثیف شدن آنها می شود ممکن است مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی باعث آسیب دیدن لنزهای عینک شود.

برای تمیز کردن شیشه یا لنزهای عینک به جای استفاده از انواع اسپری های تمیز کننده عدسی عینک می توان از ایزوپروپیل که دارای الکل ۷۰ درصد هستند استفاده نمود چون این مواد  از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده اکثر پاک کننده ها می باشند و تنها تفاوت این مواد با انواع پاک کننده در نداشتن رنگ و عطر اضافه است.

نحوه تمیز کردن شیشه عینک
نکات تمیز کردن عینک

آیا می توان از دستمال مرطوب برای تمیز کردن شیشه عینک استفاده کرد؟

از دستمال مرطوب زمانی می توان برای تمیز کردن شیشه عینک یا لنزهای انواع عینک استفاده نمود که دسترسی به روش های دیگر برای تمیزکاری آنها مقدور نباشد و کثیفی شیشه های عینک به حدی رسیده باشد که براحتی نتوان آن استفاده نمود.

در این شرایط اگر به جز دستمال مرطوب وسیله دیگری برای تمیزکاری شیشه های عینک در دسترس نباشد ابتدا باید دستمال مرطوب، مدتی در تماس با هوا قرار گیرد تا درصد رطوبت یا پاک کننده آن کاهش پیدا کند سپس به آرامی بر روی سطح شیشه های عینک کشیده شود و در نهایت برای تمیز کردن شیشه عینک، آبکشی و خشک گردد.

 

از چه موادی برای تمیزکاری انواع عینک نباید استفاده کرد؟

هرچند از مواد مختلف شوینده می توان برای شستشوی عدسی یا لنزهای عینک و برطرف کردن گرد و غبار یا انواع لکه استفاده نمود اما باید به این نکته توجه کرد که برای تمیز کردن انواع عینک های آفتابی و طبی نباید از مواد آمونیاک دار استفاده شود.

چون در کوتاه مدت یا بلند مدت با توجه به شرایط لنز ها یا نوع ماده استفاده شده ممکن است به شیشه های عینک آسیب وارد نماید. با این تفاسیر بهتر است از تمیز کردن عینک با مواد اسیدی یا شیمیایی که در ترکیب آنها آمونیاک وجود دارد حتی ‌المقدور خودداری شود.

از جمله شوینده ها و سفید کننده هایی که در ترکیب آنها آمونیاک وجود دارد می توان به انواع سرکه، آبلیمو و غیره اشاره کرد. همانطور که گفته شد استفاده مکرر از مواد شوینده آمونیاک دار باعث آسیب وارد شدن به  شیشه های عینک شده و در طولانی مدت باعث افت کیفیت آنها می شود.

هرچند الکل در میان مردم جامعه به عنوان یک پاک کننده همه کار شناخته می شود اما حتی المقدور نباید از آن  برای تمیزکاری انواع شیشه یا عدسی عینک های طبی و آفتابی استفاده شود.

چون سرعت عمل در تمیزکاری نمی تواند  دلیل موجه ای برای  استفاده از این ماده برای تمیز کردن لنز ها یا شیشه های عینک باشد لازم به ذکر است که استفاده زیاد از الکل برای تمیزکاری عدسی یا شیشه های عینک به مرور زمان باعث آسیب دیدن و کدر شدن آنها می شود.

نحوه تمیز کردن شیشه عینک

سخن پایانی

نحوه تمیز کردن شیشه عینک می تواند تاثیر مهمی در افزایش کیفیت دید و  کاهش  ایجاد خط و خش بر روی شیشه های آن داشته باشد.

برای تمیز کردن شیشه عینک  بهتر است از پارچه های پلاستیکی و پرز دار برای انجام این کار خودداری شود چون در کوتاه مدت یا بلند مدت باعث ایجاد خط و خش بر روی سطح شیشه های عینک می شود.

بهترین کار برای تمیز کردن شیشه عینک آن است که قبل از دستمال کشیدن حتماً عینک زیر آب روان قرار گیرد تا انواع آلودگی یا موادی که بر روی آن  قرار گرفته است شسته شود همچنین‌ استفاده از مواد شوینده مثل مایع دستشویی می تواند در افزایش کیفیت کار مفید باشد. در ادامه پس از شستشو و آبکشی قاب و لنزهای عینک باید سطح شیشه های آنها با دستمال مناسب خشک شود.

بهترین وسیله برای تمیز کردن شیشه عینک طبی یا آفتابی استفاده از دستمال های میکروفایبر برای این کار است از ویژگی های خاص دستمال های میکروفایبر که آنها را برای تمیز کردن انواع عینک مناسب می کند آن است که این پارچه ها به صورت اختصاصی برای تمیز کردن عدسی انواع عینک تولید و عرض می شوند.

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x